< Loppies <$BlogRSDUrl$>

dinsdag 16 januari 2007

Ik heb weer eens in een sleepwagen gezeten. Blijft leuk. Alleen het waarom was minder leuk.

Op maandag blijf ik meestal wat langer op kantoor i.v.m. cursus in Alkmaar. Iets over zessen wilde ik wegrijden en met moeite kreeg ik mijn stuur om. Ik stapte uit, inspecteerde de banden maar constateerde geen gebreken, ik dacht dat ik een lekke band had of zo. Ik stapte weer in, haalde de auto van de handrem en draaide aan mijn stuur. Zonder gevolg. Op het dashboard knipperden twee lampjes 'olie' en 'accu'. Ik kreeg spontaan het vermoeden dat er misschien weleens iets ernstig mis zou kunnen zijn met mijn autootje.

Om zeven uur moest ik in Alkmaar zijn, ik werd ook geacht om die avond een presentatie te geven over het ingeleverde werkstuk ...

Om vijf voor half zeven belde ik de pechhulp van Routemobiel. Ik was vroeger lid van de ANWB maar door de wervende teksten van Routemobiel langs de snelweg èn de lage prijs, ben ik onlangs geswitchd. Ik was gewend geraakt aan de lange wachttijden bij de ANWB dus ik liet de auto maar even alleen en dook weer de warmte van het kantoor in. Ik ging maar een beetje internetten. Nog geen kwartier later ging de telefoon:"Mevrouw, we staan bij uw auto!" Ik rende naar buiten. Binnen twee minuten had de Routemobiel-meneer de oorzaak achterhaald: mijn v-snaar was geknapt en ik had mazzel dat dit gebeurde terwijl ik nagenoeg stil stond, was dit op de snelweg gebeurd dan had ik heel wat schade aan mijn motorblok kunnen hebben. Ik zou er met een paar tientjes vanaf moeten zijn.

Mijn auto werd op de sleepwagen getild en ik kreeg te horen dat er vervangend vervoer klaarstond in een dorpje verderop. Binnen een uur zat ik alweer op de weg in de jongste versie van mijn Polo. Onderweg naar Alkmaar welteverstaan want nu ik maar een half uur vertraging had opgelopen vond ik wel dat ik nog moest gaan!

Ach, de rest van de avond verliep niet bijzonder. Ik hield mijn presentatie en kreeg daar commentaar op. Daarna reed ik mijn huurauto in, op weg naar huis en de kroeg. Met vriendin E. die ik al veel te lang geleden voor het laatst gezien had!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?