< Loppies <$BlogRSDUrl$>

zondag 25 februari 2007

Ik kreeg zo'n lief mailtje van mijn oma, die wil ik jullie niet onthouden! Ook mijn oma volgt op de voet alles auto-perikelen en dit stuurde ze me:

Lieverd,

Vraag oma een renteloos voorschot, en koop daar dan bij de Nissangarage in XXXX een tweedehands Nissan van.

Mijn auto: was elf jaar geleden door mij tweedehands gekocht. Meer dan 100.000 op de teller. Dit jaar pas de eerste grote reparatie, nl. roest aan de onderkant omdat hij altijd buiten staat.

Op alle auto's drie jaar garantie. Bij pech door het hele land gratis vervangende auto, sleephulp naar plaatselijke garage en reparatie. Ik stond een keer in Utrecht op de Verzamelaarsbeurs en dacht dat mijn auto wat mankeerde: hij maakte een raar geluid. Werd gratis afgesleept, ik werd er gratis later heengereden en hij bleek gratis niets te mankeren, ze hadden gewoon een raar nieuw wegdek aangelegd in Utrecht.

Zoen, oma


Lief hè? Ik heb besloten geen gebruik te maken van het aanbod, lenen is erg verleidelijk maar als het even kan vermijd ik het liever. Iemand van mijn leeftijd zou zichzelf toch moeten kunnen bedruipen?

Dit weekend hebben we wat proefritten gemaakt in mogelijke auto's maar het is onvoorstelbaar wat een meuk er wordt aangeboden op marktplaats. KM-standen die worden teruggedraaid, handelaren en garages die je lokken met een aantrekkelijke, goedkope auto die, als je belt nog aanwezig is maar als je langskomt nèt verkocht is en als je een dag later belt gewoon nog te koop staat. Of mensen die doodleuk vertellen dat ze de auto al jaren met veel plezier gehad hebben maar als je de RDW-gegevens checkt, blijkt dat de auto een week eerder van eigenaar is verwisseld. Zo zie je maar, een goede auto kopen is zo makkelijk nog niet!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?