< Loppies <$BlogRSDUrl$>

vrijdag 9 februari 2007

Ik was er klaar voor, zowel voor de passagiers als voor de vroege meldingstijd. Om kwart over vijf in de morgen stond ik op Schiphol. In de crew zat inderdaad XXaax dus het was een grappig weerzien. Zij woont notabene in de buurt van Hoorn dus voor haar was het ook nog spannend of ze na de vlucht nog wel thuis kon komen ...weer een andere collega kwam helemaal uit Twente dus, om een lang verhaal kort te maken: ik ben gewoon een watje!

Enfin, we gingen redelijk op tijd van de blokken om vervolgens gede-iced te worden. De machine wordt dan eerst afgespoten met warm water
en daarna besprayed met een glycol mengsel
zodat er geen ijsvorming ontstaat op de vleugels. Wel zo handig en vooral veilig. Als luchtvaartmaatschappij lijken wij altijd de meest sociale te zijn. We laten iedereen voorgaan, vooral de KLM. Ach, als het langer duurt dan wachten wij gewoon nog even. Vandaag gingen we met een half uurtje vertraging de lucht in.

Hier waren we al redelijk in de buurt van Madeira. Dit is een puntje van Porto Santo.
Onze piloot riep nog even om dat je "vanaf Madeira prima met de boot naar Porto Santo kunt." Vervolgens zien we een klein vliegtuigje die duidelijk onder weg is van Madeira naar ...juist! We hadden de lachende wandelschoenen op onze hand!

Voor het eerst, in al die jaren dat ik vloog en op Funchal kwam, scheen vandaag de zon. Wat ziet dat eiland er dan ineens mooi uit!
En dan wordt er in Den Helder al geklaagd dat de vliegtuigen zo dicht over komen vliegen ...

Erg lang stonden we er niet. Er werd wel wat sneeuw op Schiphol verwacht maar we ondervonden er vooralsnog geen hinder van. Ergens in het Noorden van Portugal lag wel wat sneeuw.
Hoe verder we naar het Noorden vlogen, hoe dichter de bewolking werd. Het weer op Schiphol werd nauwlettend in de gaten gehouden maar er was nog geen reden voor paniek. En dus landden we gewoon een half uur te laat en zonder hinder van sneeuwstormen. Op Schiphol lag een dun laagje sneeuw.
Terwijl we terug taxieden naar de gate zagen we vliegtuigen die nog aan hun vlucht moesten gaan beginnen. Dus die moesten ook gede-iced worden.
We reden rustig verder en terwijl het voorwiel over de lampjes in de taxibaan denderde riepen we om "dat mensen zich geen zorgen hoefden te maken. Het vliegtuig was voorzien van sneeuwkettingen."

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?