< Loppies <$BlogRSDUrl$>

zaterdag 10 februari 2007

Zoals jullie wellicht weten heb ik altijd mazzel met auto's ...zo ook nu weer.

Al een week of wat rammelde en schudde mijn auto als ik hem startte. Niet als de motor koud was, nee, alleen als ik bijvoorbeeld net getankt had en dan weer weg wilde rijden. Alsof er een hamerorkest onder mijn motorkap bezig was. Toch maar naar de garage.

Vrijdagochtend bracht ik haar weg en vrijdagmiddag werd ik gebeld: "Eeh, ja uw Polo, daar mag u niet meer mee rijden. Waarschijnlijk ligt uw kransslagader eraf (dat is 'vrouws' voor starterkrans, de betekenis is echter gelijk: voorlopig rijd ik geen auto meer.) en als u hiermee doorrijdt kan ie eraf schieten en uw versnellingsbak naar de Filipijnen (dat is 'vrouws' voor Filistijnen) helpen.

Wat ben ik blij met RouteMobiel ...

Maar ik had ook een etentje in de buurt van Hoorn. Hoe moest ik dit nu weer gaan oplossen?

Het voordeel van een hectische baan is dat je snel zaken op orde hebt. Je leert omgaan met crisissituaties. Binnen tien minuten had ik een vervangende auto geregeld voor volgende week, werd de auto versleept door RouteMobiel en kwam mijn gastvrouw me ophalen van mijn werk en zou ze me 's avonds weer op de trein zetten.

En zo kon het toch nog een gezellige avond worden. Ik kon even de gedachte van me af zetten dat de reparatie van de auto me minimaal een maandsalaris gaat kosten ...

*zucht* *snik*

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?