< Loppies <$BlogRSDUrl$>

woensdag 28 maart 2007

Tis weer een tijdje stil geweest hè?

Sorry ...

Mijn auto rijdt gewoon en van het weekend kon ik niet vliegen. En op mijn werk is het druk.

Alles gaat dus gewoon lekker zijn gangetje.

Vandaag moest ik het Westfries-stads-archief induiken, wat dingetjes opzoeken over ons bedrijf. Ik begon bij 1964. Waar ik me over verbaasde is het aantal mafketels dat toen rondliep, in vergelijking met nu is dat nét zo erg. Mensen die 'amok maken na het innemen' 'knaapjes die minderjarige meisjes onzedelijk betasten' en mannen die ruzie maken met hun vrouw en dan onder verdachte omstandigheden van het dak lazeren. Ook las ik terug dat men zich zorgen maakte om de stijgende brandstofprijzen en is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt. Let daarom vooral op deze advertentie:
Vroeger, toen was geluk net zo gewoon als nu en was een buitenlander gewoon een buitenlander.

Alhoewel mijn moeder dat weer heel letterlijk nam. En ziedaar, drie halfbloedjes kwamen ter wereld...

(Bron: Westfriesarchief)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?