< Loppies <$BlogRSDUrl$>

vrijdag 20 april 2007

Mijn auto, deel 3:

Afgelopen maandag gingen we even winkelen in België, in Hasselt. Op de terugweg gingen we héél even langs de Mac voor èn een pitstop en een klein snackje. Ik bleef even in de auto zitten en zette de motor uit. Mijn lampen, de radio en de oplader liet ik voor het gemak (stomstomstom) aanstaan. Na een klein half uurtje wilden we wegrijden en wat denk je?

Accu leeg...

Gelukkig waren daar wat barmhartige Belgen met startkabels dus al gauw konden we onze weg vervolgen. Er brandde echter, vanuit het niets, ineens een waarschuwingslampje op mijn dashboard; er zou iets mis zijn met het ABS-systeem. Ik ben natuurlijk niet voor één gat te vangen dus ik haalde het instructieboekje tevoorschijn, op zoek naar de zekeringen. Gewapend met het boekje tuurde ik in het zekeringenkastje. Geen nummers 16 en 17. Dan toch maar naar de dealer ...

Vanmorgen bracht ik haar weg en om half tien kon ik haar weer ophalen. Het probleem was opgelost en ik was 60 euro armer.

Het bleek een lampje te zijn dat niet in het dashboard thuis hoorde. Mijn auto is namelijk niet uitgerust met een ABS-systeem, daar kwamen ze achter na het doormeten van het elektrische circuit ...

*zucht*

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?