< Loppies <$BlogRSDUrl$>

zaterdag 26 mei 2007

“Love me, need me, woho, love me just a little bit more”

Ik ben gisteravond jeugdherinneringen gaan ophalen in het Ahoy. Met mij nog duizenden andere (voornamelijk) vrouwen. Ik was er met een paar vriendinnen en een paar van mijn nichtjes.

De Dolly Dots … *Zucht*

Even was ik terug in de jaren 80 van de vorige eeuw. Thuis was het een soort van puinhoop en ik vluchtte vaak. Ik was fan van de Dolly Dots (ja hoor, lach me maar uit!), de lol die zij onderling leken te hebben en de ongecompliceerdheid van hun optredens deden me even thuis vergeten. Maar goed, je wordt volwassen, zij gingen uit elkaar en je denkt er weinig meer aan terug. Tot hun onverwachte optreden bij ‘De vrienden van Amstel LIVE’, onlangs in AHOY. En toen werden er reünieconcerten aangekondigd. Je begrijpt, ik moest daarbij zijn!

Ondanks een kleine hick-up op de dag van de kaartverkoop (zie log van 28 januari) lukte het me om kaarten te bemachtigen. En wat was het leuk! Ik was weer even 15. Heel even want daarna besef en zie je dat ook zij niet ontkomen aan de tand des tijds. Ook zij krijgen rimpels en vetrollen op plaatsen waar je ze liever niet ziet. Maar het mooie was, ze straalden nog steeds diezelfde ongecompliceerdheid uit van twintig jaar geleden. Lagen met elkaar in een stuip als er een pasje verkeerd ging of als één van hen de tekst vergat. Toch stak de hele avond perfect en professioneel in elkaar; een gastoptreden van Brainpower en het nummer ‘Boys’ werd gezongen door niemand minder dan Leco van Z, Jeroen Kijk in de V. (die wordt trouwens kaal, zijn achterhoofd glom vervaarlijk door zijn dunne haardos heen), Maik de B., Mike Starink en nog een paar die ik vergeten ben.

En ja, dan besef je ineens dat je zelf ook ouder geworden bent. Met rimpels valt het gelukkig wel mee maar vetrollen …Maar goed dat ik tegenwoordig dikke vriendinnen ben met Sonja B. en dat mijn vetrollen geen kans krijgen om zich al te lang te hechten aan mijn lijf!

En als ze over tien jaar weer een reunie concert geven, reken er dan maar op dat ik er weer bij ben!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?