< Loppies <$BlogRSDUrl$>

zaterdag 19 juni 2004

En weer een dag van de vakantie voorbij. Ik begin het vliegen alweer bijna te missen. Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ik weer! Op schema staat dan een voetbalvlucht, leeg naar Oporto en vol terug naar Amsterdam. Daar kan ik dan vast nog wel een post mee vullen!

Gisteren niet veel bijzonders uitgespookt, 'smiddags ben ik naar de Pasar Malam Besar geweest op het Haagse Malieveld. Ik was daar al jaren niet meer geweest en het was wel leuk om al die standjes te zien met -veel te dure- spulletjes uit Indonesiƫ. Kocht je op Bali teenslippers voor 2 euro, op de PMB waren ze 'slechts' 12 euro. Ja, Indische mensen hebben een goede handelsgeest!

Mijn oma heeft inmiddels een dusdanige leeftijd bereikt dat ze helaas niet meer in staat is de hele dag achter het fornuis te staan om lekkere dingen voor ons te koken. In Den Haag hebben we ons hart op kunnen halen en onze buiken vol kunnen eten aan Indische lekkernijen! Heerlijke nagasari, kue lapis, tjendol, martabak enz. Voor entertainment werd ook nog gezorgd, zo hebben we ook nog even staan kijken naar een achtkoppig krontjong bandje dat samen ongeveer 6 eeuwen oud was. Reken jij maar uit hoeveel jaar dat is p.p.!

En daarna snel naar huis en op naar Amsterdam om bier te tappen en mooi te zijn achter de bar...

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?