< Loppies <$BlogRSDUrl$>

vrijdag 18 juni 2004

Gisteravond gezellig weggeweest met vriendin L. We gingen naar een voorstelling van de Comedytrain in Toomlers, Amsterdam. Cindy Pieterse voor de pauze en Theo Maassen erna. Het was weer errug leuk, vooral die Theo, wat een droogkloot is dat! Ik zou hem onrecht aandoen als ik nu een grap of twee zou navertellen, je moet het zien gebeuren! Cindy vertelde een verhaaltje wat erg veel overeekomsten vertoonde met één van mijn vliegervaringen, haar verhaal einigde anders maar het idee was nagenoeg gelijk. Was wel een beetje jammer...

Jaren geleden had ik een vlucht vanuit Amsterdam naar Monastir en aan boord zat een groepje dames op leeftijd. Allemaal rond de vijftig-en-een-beetje. Dit speelt in de tijd dat Botox nog niet hip was... Ze zagen eruit alsof ze zo uit Aerdenhout het vliegtuig in waren gestapt om op vakantie te gaan naar een Club Med bestemming. De mannen waren aan het golfen, de kinderen het huis uit en zij gingen zich fijn vermaken... In die tijd was het roken aan boord nèt afgeschaft en passagiers konden daar nog weleens moeilijk over doen. Ik vloog net een paar seizoenen en moest de boordverkoop doen, met een kar vol sterke drank en sigaretten het gangpad door. Na een paar rijen kwam ik uit bij het groepje dames, ze waren wat luidruchtig, hadden al behoorlijk wat wijn achter de kronen en hun koontjes kleurden inmiddels lichtroze. De brutaalste van het stel vroeg of ze niet even bij de gezagvoerder mochten kijken, misschien dat ze daar wel mochten roken... Hilariteit (binnen hun groepje) alom!
Een van de dames wilde een slof sigaretten kopen en ze liet niet na te vermelden dat ze het belachelijk vond dat ze ze wel mocht kopen maar niet mocht roken! Ik antwoordde haar toen: ‘Maar mevrouw, als u condooms koopt in een drogisterij eist u toch ook niet dat u ze ter plekke wilt uitproberen?’ Het was even stil en toen kwam haar antwoord: “Meid, als ik net zoveel zou neuken als dat ik zou roken dan zou ik ter plekke dood neervallen!”.

De dames kregen toegang tot de cockpit, ze hebben daar een sigaretje mogen roken en uiteindelijk heeft één van hen nog adresgegevens uitgewisseld met de dienstdoende gezagvoerder...

Waar is die goeie ouwe tijd toch gebleven?

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?