< Loppies <$BlogRSDUrl$>

vrijdag 4 juni 2004

Mijn dag is weer doormidden. Vanochtend om 10 over 6 gemeld voor een vlucht naar Faro. Heen een basiq vlucht, terug een charter a la carte. Het verschil? Geen, op de heenvlucht mogen we niet zelf kussentjes uitdelen maar moeten mensen ze zelf pakken en op de terugreis delen we ze met alle liefde uit. Aan boord hadden we een televisieploeg van maar liefst dertig personen! Ze gingen vast voorbereidingen treffen voor de uitzendingen van de RTL serie Villa BVD die tijdens het EK zal worden uitgezonden. Frits B. en Henk van D. zaten niet aan boord, ze zaten beiden nog in H. Wel een ajacied, David Endt met zijn gezin. Klein mannetje is dat zeg, maar ja, Rafael is ook niet veel groter dan dat ik ben. Om over Sylvie maar te zwijgen, die komt nauwelijks tot mijn, eeh..., borsten. Ook nog een échte hedendaagse BN-er aan boord, Patty Zomer. Je kent haar vast nog wel van de Dolly Dots en tegenwoordig is ze op televisie te zien als een van de 2 modepolitie-agentes. Haar oordeel over ons uniform was vernietigend; uit de tijd en modelloos. Ik ben uiteraard niet met haar in discussie gegaan. "Cappucino van het huis, mevrouw Zomer?" In haar stoelzak liet ze een prijskaartje zitten van een shirtje van E 14,95, gekocht bij de C&A. Ik zeg nix...
Op Faro was het een heerlijke 24 graden bij een onbewolkte strakblauwe lucht...


Terug vlogen we op de internationale luchthaven van Groningen Airport Eelde, daar stond, inmiddels voor de tweede keer, een ontmoeting op stapel met Ome Gert. Helaas was hij vandaag weer niet van de partij. Er waren wel verzachtende omstandigheden, zo had ik de ETA per ongeluk 45 minuten later gemeld... Dan maar drie keer is scheepsrecht?
Ik heb vandaag weer eens handmatig de vliegveiligheidsdemonstratie laten doen, even kijken of iedereen nog wist hoe het moest. Het is wel een feit dat mensen veel meer op zitten te letten bij deze demo in vergelijking met de video waarop Marit van 'De Erfenis' alle aspecten van de vliegveiligheid bij ons aan boord uitlegt.
En toen? ... toen moesten we met de taxi terug naar Amsterdam, een rit van drie uur tijdens de vrijdagmiddagspits. Gelukkig zijn er onderweg voldoende McDonalds restaurants te vinden.
Nu ga ik weer even krachten opdoen om vanavond de andere helft van mijn 'dag' te beëindigen achter de bar!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?