< Loppies <$BlogRSDUrl$>

zaterdag 12 juni 2004

Ze is weer in het land der levenden...

De afgelopen week had ik 4 stand by diensten achter elkaar, late standby's. Gelukkig had ik het zo kunnen afspreken met crewco dat ik op donderdag een lange (FUE) vlucht kreeg, dan was ik vrijdag (door de rust die volgt op zo'n lange vlucht) niet 'indeelbaar' en dan zaterdagmiddag weer standby. Maar het was te mooi om waar te zijn... Wanneer je stand by staat ben je eigenlijk een beetje vogelvrij. Ook al is het gepubliceerd op je rooster, 14 uur van te voren mag men je dienst nog wijzigen. En die schemawijziging vond ik dus ook in mijn postvak bij terugkomst van de FUE. I.p.v. 13-21 uur stand by stond ik nu stand by van 3-11 in de ochtend. Oeps! Ik dacht het juist zo goed voor elkaar te hebben omdat ik vrijdag natuurlijk mijn bijbaantje heb in de kroeg. Dan maar (weer eens) een nachtje doorhalen. Gisteren geprobeerd alvast wat voor te slapen want als je stand by vervroegd wordt kun je er de donder op zeggen dat je ook echt nodig bent! Uit voorzorg gistermiddag de stad in geweest om Sperti (tegen de wallen!) in te slaan...

En jawel, ik werd opgeroepen. Om 5.15 uur mocht ik me aanmelden voor een taxi RTM, dan heen en weer naar London Stansted en dan weer met de taxi terug naar AMS. Gelukkig wist ik al vrij vroeg dat ik moest vliegen dus uit voorzorg had ik mijn uniform al in de auto gegooid en mijn douchespulletjes ingepakt. Snel gedouchet in ons gebouw en vervolgens de vlucht uitgevoerd. Over de vlucht kan ik nix zinnigs schrijven, very un-eventful for a change... Om 11.00 waren we weer terug op Schiphol, snel naar huis, slapen en nu ga ik me weer beraden over een eventuele planning voor vanavond!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?